neděle 19. prosince 2010

Matthew MacFadyen

Opravdu jsem se nezbláznila! Jasně, tenhle chlápek normálně není žádný krasavec, ale má něco, co je snad ještě důležitější. Charisma. Dokáže zaujmout a upoutat vaši pozornost, vryje se vám do paměti svými gesty, pohledem i způsobu mluvení. Řeč je o panu Darcym z Pýchy a předsudku alias Mathewovi MacFadyenovi.

Narodil se 17. října 1974 v Great Yarmouthu, což je v Norfolku v Anglii, přímo do herecké rodiny. Má ještě mladšího bratra Jamieho. Mezi lety 1990 a 1992 navštěvoval Oakhamskou školu dramatu v Rutlandu v Leicestershiru. V roce 1995 absolvoval Královskou akademii dramatických umění a vrhl se na divadelní prkna, kde zazářil.

V televizi, která nastartovala jeho další kariéru, se poprvé objevil v roce 1998 v adaptaci románu Emily Bronteové Na Větrné hůrce. Následovaly další role, převážně v britských seriálech, z nichž nejúspěšnější byla role agenta v MI5. Velitele ponorky si zahrál ve filmu Enigma. Ani jeden z těchto filmů jsem sice neviděla, ale v nejbližší době se na ně chystám...

Do povědomí diváků se dostal rolí charizmatického pana Darcyho v nové verzi románu Jane Austenové Pýcha a předsudek (Pride&Prejudice). U tohoto filmu bych se ráda zdržela, protože ho mám opravdu ráda. Matthew zahraje svoji roli opravdu dobře a od té doby, kdy jsem film viděla, mám i knihu mnohem raději a to hlavně proto, že teď pod jménem pan Darcy vidím jeho tvář. Nemůžu říct, že je krásný nebo okouzlující, můžu jen říct, že zaujme a donutí vás na něj nezapomenout. Kdybych byla starší a on měl zájem, neváhám. Kdyby byl můj otec, byla bych na něj nevýslovně pyšná a hrdá. On je opravdu někdo, ale podle mého názoru jen nedoceněný. Je to taková moje platonická láska, která mě nejspíš narozdíl od ostatních nikdy neomrzí. 


V roce 2007 MacFadyen přijal náročnou roli pedofila v televizním dramatu Secret life, která mu přinesla cenu za nejlepšího herce Royal Television Society a také byl nominovaný na prestižní cenu BAFTA 2008 za nejlepšího herce, právě za tuto kontroverzní postavu. 

V roce 2007 také natočil výbornou černou komedii Horší než smrt (Death at a Funeral). O rok později měl premiéru další film, ve kterém ztvárnil hlavní po stavu a to V plamenech (Incendiary) a histirocké drama Duel Frost/Nixon. V roce 2009 si zahrál ve filmu Enid a letos (2010) šerifa z Nottinghamu ve snímku Robin Hood. Příští rok (2011) bude mít premiéru film Tři mušketýři, ve kterém si Matthew zahraje a také The Promised Land, o kterém u nás není napsaná ještě ani čárka.

8. října 2004 se oženil s herečkou Keeley Hawes, s níž se seznámil během natáčení seriálu MI5. Mají dvě děti, dceru Maggie (2004), syna Ralpha (2006) a společně vychovávají Keeleyina syna Milese (2000) z předchozího manželství.

Tak co? Něco na něm je, viďte? Já osobně se budu těšit na každý další jeho film, ve kterém nebude hrát starého dědka.


2 komentáře:

  1. Ach, toto je muž! Ako Mr. Darcyho som ho žrala. snáď o ňom pridáš ešte nejaké články, rada si ich prečítam

    OdpovědětVymazat
  2. Aaaa já ho taky žeru. Jak říkáš, kdybych byla starší a měl by zájem, taky neváhám. :)
    Má fakt charisma! ;)

    OdpovědětVymazat