sobota 1. ledna 2011

Scott Cohen alias Vlk

Jméno Scott Cohen vám asi nic neřekne, stejné to bylo donedávna i u mě, ale co třeba Vlk nebo pan Vlkovský? Pokud jste viděli Desáté království, dávno víte odkud vítr vane. Pokud ne, pak ho nejspíš neznáte. Můžu vám ale zaručit, že v roli poněkud extravagantního vlka je naprosto dokonalý a je dobře znát, že se během natáčení dobře bavil a roli si užíval.

Scott se narodil 19. prosince 1964 - ano, je těžké uvěřit, že mu táhne na padesátku - v Bronxu (New York), jako syn jazzového muzikanta Jacka Cohena. Původně se toužil věnovat hudbě a dodnes je talentovaným a uznávaným pianistou. Navštěvoval Newyorskou státní universitu v New Paltz, kde se při kurzu pantomimy zamiloval do herecké profese. Jeho herecké začátky nebyly lehké. Až v roce 1990, když mu byla nabídnuta role ve filmu Adriana Lynneho Jakobův žebřík, se jeho kariéra konečně začala ubírat správným směrem.

Po svém prvním filmu se jeho kariéra rozjela a dostával vedlejší role v různých televizních seriálech jako Zákon a pořádek, Gilmorova děvčata, Policie New York, Vražedná čísla, Steer Time a několik dalších. Mohli jste ho také vidět ve filmech jako Králové mamba (1992), Přístavní krysa (1995), Mafián (1996), Gia (1997), Hledač talentů (2001), Smrtelná nákaza (2006), Není zač (2010) a několik desítek dalších, povětšinou menších rolích.

Zvrat nastal v roce 2000, kdy si zahrál jednu z hlavních postav pětidílné série Desáté království. A tady si ho všimli tisíce lidí, počty jeho fanoušků a fan klubů rostly jako houby po dešti. Byla napsána spousta kritik na jeho ztvárnění této role a světe div se, většina byla pozitivní!

A mezi těmi houbami jsem byla i já. Dívala jsem se na fantasmagorickou pohádku s mladší sestrou a zjistila jsem, že tam naprosto dokonalého Vlka hraje naprosto dokonalý herec. Dostalo mě především jeho všudypřítomné poškrabávání za uchem, vytí na měsíc, nevyčerpatelná energii a nikdy neustupující hlad, kvůli němu nějaký čas trpěl schizofrenií - nemohl se rozhodnou jestli milovat nebo sežrat. Naštěstí pro nás se rozhodl pro lásku a příběh tak končí šťastně a s malým vlčetem v břiše jeho vyvolené Veroniky, která s otcem, vlkem a princem zachrání čtvrté království a hlavně celou pohádkovou říši. A scéna, kde se rozbrečí, aby přiměl Veroniku zůstat a pomoct mu ven z cely, je tak strašně dojímavá!

Naneštěstí pro nás je ale tenhle krasavec už zadaný; v roce 1989 se oženil s dramatičkou Anastasií Trainovou a v roce 1995 se jim narodil syn Liam. Co se fotografie týče, našla jsem pár fotek s ním a touto slečnou, ale jestli je to jeho žena opravdu netuším. Dokonce jsem hledala jeho syna, ale opět bez úspěchu a nejsem si jistá, že objevená fotka je jeho - jen jsem chtěla zjistit, jestli je fešák po svém otci.

Zaujal vás jako mě? Ne? Pusťte si Desáté království...

1 komentář: